Montessoriförskolan Duvan huserar i ett gammalt charmigt renoverat hus på Gamla Väster i Malmö. Härifrån är det inte långt till Slottsparkens gröna gräsmattor eller till stadens rika kulturliv.

Malmö stads stora utbud av lekplatser, vår fina strand mitt i staden eller till stadens rika kulturliv.

Huset består av tre våningar med generösa ytor i ett äldre hus som ligger insynsskyddat och med närheten till Slottsparken, lekplatser, stranden och det rika kulturutbudet.

På första våningen huserar Lilla avdelningen, 13 barn mellan 1-3 år samt tre pedagoger.

På husets andra våning finner vi Knyttegruppen, 13 barn mellan 3-4 år samt två pedagoger.

Högst upp i huset ligger vinden där befinner sig Mullegruppen, 12 barn mellan 4-5 år samt två pedagoger.

På husets baksida finns en uteplats med trädäck, lekstuga, sandlåda, rutschkana m.m. som bara är tillgänglig för vår förskola. Huset ligger inne på en kringbyggd gård och även gården på framsida utnyttjas.